Pitesamisk språkseminarium i Arjeplog, siste dag. Språkcentrum avholder, etter avtale med Bidumsámegiella rijka gaskan et pitesamisk språkseminarium. Målgruppen er pitesamiske språk- og skriftbærere.
I dag var det Olve Utne som hadde hovedinnlegget. Han prata om; Hvordan skape nye ord, dialektvariasjoner og utfordringen med den pitesamiske normeringa. Sist og ikke minst, fortalte han om sitt arbeid med Bidumbágo.

